Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Jag orkar inte mer, vill inte vara kvar...

Av vampirecat - 29 augusti 2011 11:57

Jaha, ännu en dag då man mest bara känner för att gå och hänga sig.


Vaknade upp och fann Madam på ett sällsynt dåligt humör, men som vanligt verkar inte ens hon veta varför så jag har ingen aning.

Städade igår eftersom hon ville lägga på en ny matta hon köpt, men vad är det första jag hör när jag vaknar? Dammsugaren. Tror ni inte att fanskapet har städat hela huset en gång till?

Jag tänker sluta städa helt och hållet, det är ju uppenbart att jag inte kan göra det bra nog.

Farsan fick en snilleblixt för ett par dagar sedan, han skulle spola skållhett vatten i avloppet i källaren eftersom han tyckte att vattnet rann ner för dåligt. Problemet var ju det att man måste ha lite tryck i vattnet också, inte bara hetta. Så vad hände? Det blev översvämmning i hela tvättstugan.

Så jag fick order om att hålla koll på avloppet när jag tvättar. Vilket jag också gjorde, det lilla jag var tvungen att tvätta trots att jag från Madam fick order om att inte använda tvättmaskinen alls.

Sen kommer Herrn och Madam hem... och vem som blev surast vet jag faktiskt inte. Först får jag skäll för att jag använt maskinen alls, sen får jag skäll för att deras kläder inte är tvättade. Hur de nu får ihop det, det förstår jag inte.


Idag har Madam skrikit på mig för att kläderna, som inte varit torra eftersom avfuktaren lagt av, inte har plockats ner från tvättlinan och vikts ihop.

Hon har skällt på mig för att någon av katterna dragit in något dött djur under natten och blodat ner golvet, hur det nu var mitt fel, jag låg ju och sov.

Det låg "en halv smörgås" på bänken när hon kom upp, vilket översätts med att pappa delat sina mackor utan at städa upp smulorna efter sig som vanligt innan han åkte, och som vanligt så är det mitt fel. Jag menar, alla kliver väl upp vid halv sju på mornarna för att städa iordning huset efter sin far bara för att det ska vara rent när deras mor kliver upp? Det är väl fullt normalt? Inte.


Och cigaretter! Dessa förbannade cigaretter! Hon hade själv slängt i en maskin tvätt innan de åkte, och jag fick hänga upp den. Vad jag inte kunde fatta var varför kläderna var så luddiga. Så jag tvättade om dem, men det hjälpte inte. Som de flesta andra förmodligen skulle göra så tänkte jag att jag tar det med klädvårdsrullen när kläderna torkat. Nähä nä, det var helt fel. Madam blev hispig när hon såg hur kläderna såg ut och varför hade jag inte gjort något åt det och vad fan hade jag stoppat i maskinen för att fördärva deras kläder så?

Hennes humör blev ju inte bättre av att jag påpekade att det inte var mitt fel att hon inte kunde rensa ur fickorna på kläderna innan hon stoppade dem i maskinen, varpå jag visade upp de fyra cigarettfiltren som var kvar av cigaretterna som fått åka tvättmaskin. Och det kan jag lova, de var definitivt inte mina!!!

Så. Hur har er helg varit?


/// VampireCat


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampirecat - 17 mars 2012 22:53

Jaha... vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Idag är livet inte värt att leva säger väl allt... Så mycket skit som händer runt omkring hela tiden... Känns liksom inte som att det är värt det längre. Allting går åt helvete runt omkring en o...

Av vampirecat - 6 november 2011 18:10

Eller rättare sagt slå ihjäl någon. Jag fattar inte varför en del människor tycker så jävla mycket om att dumpa sin skit på andra människor! Som den där jävla sär subban jag bor ihop med. Hon har sönder och förstör saker och sen skyller hon på mi...

Av vampirecat - 18 september 2011 13:46

Jaha... Ännu en dag... Ännu en hel hög med saker som får mig att vilja hoppa från en hög bro... Var ska jag börja? Har fått vända på dygnet efter som jag jobbat från fyra på eftermiddagen till tolv på natten de senaste dagarna, men trots arbetsti...

Av vampirecat - 24 augusti 2011 23:35

Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Jag tror allvarligt talat att jag är lite skadad i huvudet på något sätt. Jag menar, varför skulle jag annars stå ut med all skit i mitt liv?Min morsa säger hella tiden åt mig att göra saker, sen klagar ho...

Av vampirecat - 4 juli 2011 00:04

Jag - är - så - FRUKTANSVÄRT - trött - på - allt - det - här!!!!!   Idag har varit en sån där dag som man bara vill glömma, en dag så allt man irriterar sig på inträffar.   1. Jag får sms från halebop tidigt som fan på morgonen, på min lediga...

Ovido - Quiz & Flashcards