Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Tomt så att det ekar?

Av vampirecat - 9 maj 2011 00:58

Okej, jag har tidigare skrivit om mit seriöst rubbade ex. Okej, inga problem med det. Alla killar har sina egenheter. Men nu börjar jag undra: Har han något alls innanför pannbent eller är det bara ett enda stor vacuum?


Ungefär såhär utspelade sig dagen för mig (dock i en rejält förkortad och något redigerad version för att det inte ska ta tre dagar att läsa):


Kevin - Ska vi ses i helgen?

Jag - Nej, jag har för mycket att göra och orkar inte med sällskap.

Kevin - Jag skulle inte störa.

Jag - Så vad ska du göra menar du? Åka hela vägen hit ut och sedan sitta stilla och glo?

Kevin - Jag kan läsa en bok eller spela datorspel eller något.

Jag - Känns som en väldigt onödig resa med tanke på att du måste åka hem igen på kvällen.

Kevin - Kan jag inte stanna över natten då?

Jag - Nej.

Kevin - Varför inte?

Jag - Av många anledningar. Dels har jag inte mat nog för två hemma, dels har jag mycket att göra, sen ska jag iväg tidigt dagen efter och har inte tid att snubbla över dig.

Kevin - Meh, nu är du taskig, jag vill ju träffa dig ju.

Jag - Och jag säger att jag varken har tid, ork eller lust.

Kevin - Men jag mår så bra när jag är med dig.

Jag - Det kan jag inte rå för, du får inte komma hit.

Kevin - Men varför inte?

Jag - Av de anledningarna som jag redan har räknat upp!

Kevin - Men jag har ju skaffat en massa grejer till i helgen! Jag har köpt godis och laddat ner en massa filmer och allt!

Jag - Jag kan faktiskt inte rå för att du planerar för att spendera helgen här fast du inte har blivit inbjuden!

Kevin - Men jag måste få träffa dig!

Jag - Jag har inte tid! Och jag förstår faktiskt inte vad du ska göra här när jag inte har tid att umgås med dig och inte är på humör för att vara social. Leka med datorn kan du väl lika gärna göra hemma?

Kevin - Men jag vill träffas!  (sagt med extremt gnällig röst)

Jag - Sluta bete dig som en bortskämd unge är du snäll. Om du nu är så kär i mig som du påstår så kunde man ju tycka att du skulle kunna respektera mina önskemål om inte annat.

Kevin - Meh, vi måste ju träffas...

Jag - Inte när jag är upptagen! Jag kan inte boka om hela mitt liv så att det passar dig det måste du väl ändå fatta?

Kevin - Men vad ska jag hitta på hela helgen då? Jag vill ju träffa dig! Jag kommer åka ut till dig i alla fall.

Jag - Kevin om du kommer ut hit så kommer jag inte att släppa in dig! Jag har sagt att jag inte har tid att träffa dig och jag förväntade mig faktiskt att du skulle vara vuxen nog att fatta att jag menar allvar!

Kevin - Men jag vill vara nära dig!

Jag - Om du är så desperat efter sällskap så ring till någon annan!  (då menat en kompis som han kunde spela med eller annat)

Kevin - Vadå någon annan!? Jag träffar fan inga andra! Jag är fan inte otrogen!

Jag - Man kan inte vara otrogen mot någon som man inte har något riktigt förhållande med.

Kevin - Det kanske är du som är otrogen! Är det därför jag inte får komma ut kanske? Ska du ha en annan kille hos dig i helgen?!

Jag - Sån där skit tänker jag fan inte stå här och lyssna på, allra minst från dig!


Vid det här laget la jag på luren. Allvarligt. Killen är nästan 25 men det är som att prata med en bortskämd femåring! Jag var så förbannad att jag allvarligt funderade på att kasta telefonen i väggen. Lyckligtvis gjorde jag inte detta, hade gjort ett stort hål i min kassa att behöva köpa en ny telefon, även om jag visserligen behöver en ny. Istället gick jag runt och var fruktansvärt irriterad. Det blev ju inte precis bättre av att han började skicka smstill mig senare istället. Först bad han om ursäkt och jag sa att jag fortfarande var arg men försökte förlåta honom. Sen kom den riktiga chocken! Han började prata om att han tyckte att det var dags att jag slutade låtsas och en massa annat. Där sitter jag som ett annat frågetecken och fattar inte alls vad han pratar om. När jag frågar vad han menar så säger han att han vet att jag fortfarande älskar honom och att jag ska sluta retas med honom. Jag frågar honom vad fan han snackar om, jag har varit helt uppriktig mot honom från början om att jag inte älskar honom längre. Men idioten ger sig inte. Han har fantiserat ihop en helt annan värld verkar det som. Han är helt övertygad om att jag älskar honom och att det är han och jag för evigt. Usch. Jag visste att Kevin var lite småknäpp men att han var helt och fullständigt sinnessjuk, det var faktiskt en nyhet. Hur jag än pratade med honom så vägrade han fatta att han hade fel, att jag verkligen inte är intresserad av honom på det sättet längre. Jag slutade svara på hans sms efter ett tag efter att ha skällt ut honom för vilken gång i ordningen vet jag inte.

Då går den idioten och super sig full och börjar ringa till mig om och om igen istället! Han ringde över 30 gånger! Allvarligt, killen börjar bli otäck! Tror ni någon skulle sakna honom om jag lät slå ner honom och skickade honom till Guatemala i en säck?


/// VampireCat


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampirecat - 17 mars 2012 22:53

Jaha... vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Idag är livet inte värt att leva säger väl allt... Så mycket skit som händer runt omkring hela tiden... Känns liksom inte som att det är värt det längre. Allting går åt helvete runt omkring en o...

Av vampirecat - 6 november 2011 18:10

Eller rättare sagt slå ihjäl någon. Jag fattar inte varför en del människor tycker så jävla mycket om att dumpa sin skit på andra människor! Som den där jävla sär subban jag bor ihop med. Hon har sönder och förstör saker och sen skyller hon på mi...

Av vampirecat - 18 september 2011 13:46

Jaha... Ännu en dag... Ännu en hel hög med saker som får mig att vilja hoppa från en hög bro... Var ska jag börja? Har fått vända på dygnet efter som jag jobbat från fyra på eftermiddagen till tolv på natten de senaste dagarna, men trots arbetsti...

Av vampirecat - 29 augusti 2011 11:57

Jaha, ännu en dag då man mest bara känner för att gå och hänga sig.   Vaknade upp och fann Madam på ett sällsynt dåligt humör, men som vanligt verkar inte ens hon veta varför så jag har ingen aning. Städade igår eftersom hon ville lägga på en n...

Av vampirecat - 24 augusti 2011 23:35

Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Jag tror allvarligt talat att jag är lite skadad i huvudet på något sätt. Jag menar, varför skulle jag annars stå ut med all skit i mitt liv?Min morsa säger hella tiden åt mig att göra saker, sen klagar ho...

Ovido - Quiz & Flashcards