Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Ansvar

Av vampirecat - 25 februari 2011 12:37

Okej, på sista tiden har jag blivit påhoppad från alla möjliga håll om att jag måste ta ansvar. Ta hand om saker här hemma bla bla bla skaffa ett jobb! Som om jag inte försöker! Hur lätt är det för någon som inte har den minsta lilla erfarenhet att få en anställning när allt folk vill ha är erfarenhet?

Jösses, säger jag bara. De kan ge sig ut och söka arbete själva utan att uppge några referenser så får de själva se hur lätt det är!

Och vad gäller att ta ansvar här hemma? Vem är det som städar? Lagar mat? Handlar? Tvättar???

När jag tvättar hänger jag tvätten tätt på linan så att allt ska få plats, jag hänger underkläder och strumpor sorterat på torkställningen och SLÄNGER TRASIGA STRUMPOR!!! När någon annan har blivit tvungen att ta hand om tvätten så är det en riktig mardröm att försöka ta hand om det när det torkat. Jag har haft bråttom och dragit åt mig en tröja ut högen i tvättstugan bara för att upptäcka att något geni har vikt ihop tröjan ut-och-in! Hur svårt ska det egentligen behöva vara att få en T-shirt på rätt håll innan man viker ihop den???

Och strumpor? Ska det verkligen behöva vara så svårt att sortera bort strumpor som har så stora hål i sig att man utan problem kan köra handen rakt igenom strumpan? Allvarligt???

Och är det verkligen hjärnkirurgi att tvätta? Man sorterar så att man får tre högar: Vittvätt, mörkt och färgat och handtvätt/ömtåligt.

Men neeeeejjj då! Vadå sortera? Äsch, lägg alltihop i samma hög och tryck i det i maskinen bara! Hur illa kan det gå?

Det kan gå så illa att din nya svartvita tröja som skulle tvättas kallt blir helt grå eftersom den inte tålde att tvättas på det sättet! Eller att din supersnygga tröja med guldtryck på bröstet plötsligt ser ut som en ilsken katt har gått på den!

Allvarligt talat, skolorna borde hålla lektioner i hur man tvättar! En del människor blir livsfarliga när de kommer i närheten av en tvättmaskin! Är det inte rätt så uppenbart att man inte ska tvätta en tunika i nästan rent siden ihop med kläderna som man haft på sig när man jobbat på en fabrik hela dagen? Det ärINTE PRECIS BRA att tvätta siden ihop med olja, damm, slagg och metallspån! Adjö vackra sidenplagg, vila i frid.  =(


Punkt två på dagordningen är kylskåpet och skafferiet. Hur svårt är det att slänga ut mat som har börjat mögla? Jag öppnade skafferiet idag för första gången på ett tag och kunde inte fatta vad det var som luktade. Inte för att jag behövde leta så länge. Varför i hela friden köper man jättepaket med bröd när man vet att man inte äter mer än ett par skivor i veckan? Mer än en halv påse skivad franske låg nedtryckt i en av korgarna (hyllor i metall som man kan dra ut precis som korgar) och det var så grönt att det såg ut som oasis! Och de gnäller på mig när jag glömmer vika ihop mjölkpaketen innan jag slänger dem?

Samma sak gäller kylskåpet. Om man köper två jättefina fläskfiléer och bara grillar en av dem, är det inte logiskt att då lägga ner den andra i frysen? Neeeejjjj då! Släng en massa halvtomma paket med pålägg och en påse grillade revben som är så gammal att den snart kryper ut på egen hand över köttet. Det blir väl inte dåligt av att ligga i kylen en vecka eller två?

Suck

Och de gnäller på mig om att ta ansvar? Allvarligt?


/// VampireCat


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampirecat - 17 mars 2012 22:53

Jaha... vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Idag är livet inte värt att leva säger väl allt... Så mycket skit som händer runt omkring hela tiden... Känns liksom inte som att det är värt det längre. Allting går åt helvete runt omkring en o...

Av vampirecat - 6 november 2011 18:10

Eller rättare sagt slå ihjäl någon. Jag fattar inte varför en del människor tycker så jävla mycket om att dumpa sin skit på andra människor! Som den där jävla sär subban jag bor ihop med. Hon har sönder och förstör saker och sen skyller hon på mi...

Av vampirecat - 18 september 2011 13:46

Jaha... Ännu en dag... Ännu en hel hög med saker som får mig att vilja hoppa från en hög bro... Var ska jag börja? Har fått vända på dygnet efter som jag jobbat från fyra på eftermiddagen till tolv på natten de senaste dagarna, men trots arbetsti...

Av vampirecat - 29 augusti 2011 11:57

Jaha, ännu en dag då man mest bara känner för att gå och hänga sig.   Vaknade upp och fann Madam på ett sällsynt dåligt humör, men som vanligt verkar inte ens hon veta varför så jag har ingen aning. Städade igår eftersom hon ville lägga på en n...

Av vampirecat - 24 augusti 2011 23:35

Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Jag tror allvarligt talat att jag är lite skadad i huvudet på något sätt. Jag menar, varför skulle jag annars stå ut med all skit i mitt liv?Min morsa säger hella tiden åt mig att göra saker, sen klagar ho...

Skapa flashcards